http://www.techradar.com
10-те правила за съвършена фотографска композиция
Лошата композиция на снимките може да направи една фантастична тема смалена, но една добре настроена сцена може да създаде прекрасен образ от най-обикновените ситуации. Имайки предвид това, ние сме избрали нашите 10 най-добри правила за композиране на снимки, за да ви покажем как да трансформирате вашите изображения, както и да предложите някои от нашите най-добри съвети за фотография от експертите, които го правят ежедневно.
Не се стремете да запомните всяко едно от тези правила и да го прилагате към всяка снимка, която правите. Вместо това, отделете малко време за да потренирате всяко едно и на свой ред и те ще станат втора природа. Скоро ще се научите да забелязвате ситуации, при които различните правила могат да се прилагат най-добре.
Това няма да е толкова сложно
Съдържанието на снимките не трябва да бъде сложно за да се получи добра снимка. Има многобройни теории и правила за по-сложна композиция. Но ако обърнете твърде много внимание на строгите формули, вашите снимки ще загубят всякакъв вид спонтанност.
В реалния свят ще работите с широк спектър от теми и сцени и това изисква по-отворен подход. Това, което работи за една снимка, няма непременно да работи за друга.
Най-важното е да разберете как всички решения, които вземате относно композицията, могат да повлияят на начина, по който изглежда фотсът и как хората възприемат снимките ви. Начинът, по който снимате , избирате фокусно разстояние или позиция, човек може да направи разликата.
Техническото ноу-хау е много важно в фотографията, разбира се, и дори в някои аспекти на фотографската композиция. Но за да правите страхотни снимки, ви е необходима и визуална информация.
Ето 10 ключови неща, за които да се грижите …
Ракурсът или по-простичко казано ъгълът на изгледа е мярка за това колко от сцената или предметът да се обхване от обектива. Изразен в градуси, ъгълът на видимост може да бъде измерен хоризонтално, вертикално или диагонално по изображение.
Това е ключовата дължина на фокуса: лещите с по-къси фокусни разстояниямогат да улавят повече от една сцена в един кадър, докато по-дългите фокусни разстояния предлагат много по-тесен изглед. Разбира се, можете да преместите камерата си по-далеч, за да привлечете още една сцена в картината или да се придвижите по-близо, за да направите по-тесен изстрел – или да останете на мястото си и да регулирате настройката на обектива за увеличение – но ъгълът на изгледа за избраната фокусно разстояние не се променя.
Това, което се променя, е връзката между обектите в картината, ако се придвижите физически по-близо или по-далеч. Направете крачка напред с широк обектив и ще продължите да заснемате повече фон по отношение на обекта на снимката. Дългият обектив ще продължи да отразява много по-малка част от фоновото поле по отношение на обекта, докато се отдалечавате.
Фокусно разстояние и ъгъл на видимост
Когато фотографите говорят за фокусното разстояние на обектива, това, което те наистина са загрижени, е гледната точка. Това е така, защото ъгълът на видимост определя как една сцена може да бъде оформена и съставена. Дългите обективи с фокусно разстояние от 200 мм, 300 мм или 400 мм и отвъд предлагат тесни ъгли на видимост, които улесняват изолирането на обекти в по-широка сцена.
Недостатъкът, че имате ъгъл на зрение само на няколко градуса, и че е също толкова лесно да загубите обекта извън видимата зона на обектива, тъй като лекото преместване в позицията на камерата може да има драматичен ефект върху коя област се избира от обектива. Този проблем се усложнява, ако следвате движещ се обект, тъй като всеки, който е опитал да заснеме бързо летящи птици близо до обектив от 600 мм, ще знае!
Широкоъгълните лещи преобръщат този проблем на главата си. Фокусното разстояние в диапазона 16-35 мм може да обхване голяма част от сцената в една снимка и следователно е по-лесно първоначално да се очертае мислено траекторията и да се композира бързо.
Недостатъкът при вземането на ъгъл на видимост от почти 100 градуса е, че е по-лесно разсейването да се вмъкне в рамката и е по-предизвикателно да се направи предметът да се откроява от всички „шумове“.
Можете да се възползвате от творческите качества на различни ъгли на гледане. Например, както е важно в затворените пространства, където не можете физически да се отдалечавате от обект, да се приближите с широкоъгълен обектив означава, че можете да заснемате едно лице и неговата околност в една снимка. Можете също така да играете със скала, тъй като обектите, които са по-близо до камерата, ще изглеждат много по-големи спрямо тези в далечината.
По-дългите фокусни разстояния заемат много по-тесен участък от фона. Не само това прави по-лесно съставянето на „по-чист“ изстрел – малкото движение на лещите е необходимо, за да се намери по-подходящо място на фона, но също така увеличава тази част от фона.
Можете да използвате този аспект, за да направите отдалечени сгради, планини или дори луната да изглеждат много по-големи спрямо обектите на преден план. Опровержението тук е, че ще трябва да снимате от по-голямо разстояние, за да ги изтласкате и двете в изстрела.
Както ще видите по-долу, размерът на сензора е различен, като по-малките сензори, като формат DX на Nikon, изискват много по-къси фокусни разстояния, за да постигнат широк ъгъл на видимост, отколкото техните екрани. Но начинът, по който малки сензори ефективно увеличават фокусното разстояние на обектива, може да ги направи полезни за работа с дълги обективи.
Как да изберете правилния обектив за кадъра
Колкото по-късо е фокусното разстояние, толкова по-широк е ъгълът на виждане. Например, 8mm обектив с рибено око може да бъде в състояние да обхване огромна 180-градусова панорама – и има опасност и краката ви да са част от композицията на снимката. Супер телефото обективите, от друга страна, могат да предлагат ъгъл на зрение само на няколко градуса.
По-долу ще намерите списък с общи хоризонтални ъгли на видимост и фокусното разстояние, необходими за постигането им с различни размери на датчиците.
Основни положения
Мястото на където стоите е гледната точка и има голяма значение за това колко големи или малки отдалечени обекти се появяват.
Избирането на правилното фокусно разстояние за дадена ситуация не е просто въпрос на изработване колко голям или колко малък да е предмета в картината: това също е за перспективата и цялостния облик, който искате да постигнете.
Тук можете да изразите силата, която перспективата може да даде. Една снимка е заснета от разстояние с 200-милиметров телеобектив; Другият кадър е сниман от близко разстояние с 20 мм широкоъгълен обрктив.
Размерът на обекта може да е съвместим между двете изображения, но това е за него. Можете да видите как широкоъгълният обектив е заснел много повече от околната среда, въпреки че се налага да се заснемат в такава близост е довело до известно изкривяване на близките предмети. Телеобективите нямат такова голямо изкривяване.
Тази функция първоначално е публикувана в списание Digital Camera Magazine, за да се абонирате, кликнете тук